Magyar Falu program 2020
Nyomtatható verzió Cikk ajánlása

Rákóczi utca fejújítása



 

 Rákóczi utca fejújítása


VÉSE, RÁKÓCZI UTCA ÚTBURKOLAT FELÚJÍTÁSA

 

 

 

Műszaki leírás

  

1.) Előzmények:

 Jelen pályázat keretén belül a Képviselőtestület döntése alapján Vése Község Önkormányzata a 2019-es évben a Rákóczi burkolatát kívánja felújítani pályázati forrásból.

 A Rákóczi utca burkolata 1974-ben készült, az akkori községi közös tanács és a lakosság közös beruházásában. Az utolsó felújítást az útburkolaton 2008-ban végezték a szennyvíz csatornahálózat kiépítését követően. Akkor a szennyvízcsatorna nyomvonala került helyreállításra. Az Önkormányzat az útpadka rendezését illetve karbantartását évente elvégezte. A csapadékvíz elfolyásának biztosítása érdekében az útárkok karbantartása időszakosan megtörtént. Azokon a szakaszokon, ahol nincs vízelvezető árok, ott az érintett terűletek   folyamatos   kaszálásával   és  a  terület   rendezésével   történt   a  karbantartás  acsapadékvíz elvezetése érdekében .

2.) Tervezett műszaki megoldás ismertetése:

 

A beruházással érintett terület a Rákóczi utca 528 fin hosszú szakasza, mely jelenleg a teljes hosszában beton burkolatú . Ezen a szakaszon tervezi az Önkormányzat a burkolatot felújítani.

A Rákóczi utca és a 61. számú országos közút csomópontjában az önkormányzati úton 8 fin hosszúságú csatlakozó hézag kialakítása szükséges. A Rákóczi utcában a meglévő beton burkolat változó szélességű, 3,8 és 4,0 m szélesség között változik, illetve a 0+407 és a 0+470 szelvények között kétoldali kiemelt szegély található . A kiemelt szegélyes szakaszon a burkolat szélessége 4,0 és 4,6 m között változik. A becsatlakozó út burkolata aszfaltos, szélessége 3,7 m . A Rákóczi utca beton burkolatára a betontáblák mozgásából adódó hatások mérséklése céljából feszültségelosztó aszfalt rács beépítése javasolt. Az aszfaltozás illetve az aszfalt rács beépitése előtt a felület letakarítása, előkészítése és bitumen  emulziós bevonat

készítése szükséges. Az aszfaltrácsra 4,0 cm vastagságú AC-11 jelű kötőréteg kerül beépítésre 3,8 méter vastagságban. A kötőréteg bedolgozása után 4,0 cm vastagságú AC-11 jelű kopóréteg kerül beépítésre 3,7 méter vastagságban . Az aszfalt kopóréteget a kötőréteghez képest lépcsőzve kell beépíteni .

Annak érdekében, hogy a burkolatról a csapadékvíz az árokba folyhasson, el kell végezni az útpadkán a füves terület lenyesését , zöld felület eltávolítását. Ezt a munkát az út mindkét oldalán el kell végezni , átlag 0,5 méter szélességű felülettel kell  számolni. A padkanyesés során kitermelt földet a munkaterületről el kell szállítani . A felújítandó szakasz  teljes hosszában mindkét oldalon 50 cm széles zúzottköves padka kerül kialakításra 8 cm-es vastagságban . A nemesített padkát úgy kell kialakítani, hogy a burkolatról a csapadékvíz az árokba tudjon folyni. Mintegy 63 fin hosszon kétoldali kiemelt szegély található, amelyet meglévő megmaradó szegélyként kezelünk . A kiemelt szegéllyel érintett szakaszon nemesített padka nem épül. Az aszfaltozás során a kapubejárók burkolatát az új aszfalt szintjével egybe kell hozni, hogy az ingatlanokra az autós beközlekedés biztosított legyen .

Jelen műszaki leírás alapján végzett kivitelezési tevékenység nem hatósági építési engedély köteles beavatkozás .

 

Vése, 2020. április 3.

 

 


Kapcsolódó dokumentumok:

2021. március 01., hétfő 09:54

Vissza